Qazi Muhammed’in kızı: Babam halkını çocuklarından daha çok severdi

- Qazi Muhammed ile Mele Mustafa en son nerede görüştü, ne konuştular?

Mele Mustafa bunu anlatmış zaten. Ona, “gel birlikte gidelim” demiş ama babam, “siz gidin, ben halkımı bırakamam” demiş.

- Qazi Muhammed’in idam edildiğini nasıl öğrendiniz, halk ne yaptı?

Evimizde çalışan Haşim adında bir adam vardı. Babamın avukatı gelip çocukları anneannemin evine götürmesini söyledi. Anneanemin evi Çarçıra Meydanı’na bakıyordu. Bu yüzden o diğer çocukları geri gönderdi. Bir tek beni yanında tuttu. Çarçıra Meydanı’na idam sephası için ağaç kurduklarını gördüm ama ne olduğunu anlayamıyordum. Ninem kendini dövüyor, “bunu ağam için mi kuruyorlar?” diyordu. Daha sonra askerler gelip ninemi ve dayımı ittiler ve oradan uzaklaştırdılar. Babamın sesini duydum; “Bu gün bir Qazi Muhammed’i öldürürsünüz, yarın binlercesi doğar” dediğini hatırlıyorum. Urganı iki defa koparmış, her iki defa da idam mangasının komutanını dövmüş. Sonra dünya bizim için ağladı.

- Cenazeler meydanda ne kadar kaldı?

Çabuk alıp camiye götürdüler, ardından mezarlığa götürüp gömdüler.

- Halk cenaze merasimine katıldı mı?

Evet, özellikle yoksullar katıldılar. Zenginler korkuyorlardı?

[Mahabad Kürdistan Cumhuriyeti’nin kurucusu Qazi Muhammed'in kızı Münire Qazi ile yapılan röportajdan alıntıdır]






Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Henüz 13 Yaşındaki Berfin Demir'in İntiharı Araştırılsın!

Kürt Ulusal Marşı "Ey Reqîp"