Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın mitingde paylaştığı montajlı kara propagandanın etki gücü

[ Başak Bozkurt'un yazısı / Birikim Dergisi ] Sosyal medya ve dezenformasyon Video tartışmasına dönecek olursak, sosyal medyanın siyasal iletişimde artan rolüne de değinmek gerekiyor. Türkiye’de internet kullanımı oranı yüzde 83 ve sosyal medya kullanımı da oldukça yaygın (Newman, 2022). Nüfusun yarısından fazlasının Facebook kullanıcısı olduğu biliniyor (Meta, 2021). Sosyal medya üzerinden haber tüketimi artmaya devam ediyor ve kaçınılmaz olarak kullanıcılar sosyal medya üzerinde de dezenformasyona maruz kalıyorlar (Newman, 2022). Montajlı video da sosyal medyada hızla yayıldı. Vatandaşlar ve siyasetçiler tarafından da paylaşıldı. Kaç kişiye ulaştığı konusunda kesin bir sayı vermek güç olsa da 7 Mayıs tarihinden itibaren milyonlarca kişiye ulaştığına dair bir çıkarımda bulunmak mümkün. Doğruluk kontrolü platformları, sosyal medyada yayılan yanlış bilgileri inceleyip bulgularını paylaşsalar da etkilerinin sınırlı olduğunun altını çizmek gerekiyor. Çünkü yanlış bilgi, doğru b...